קול קורא - מוזמנים להפגנה!!!

חינוך • 22/6/2020 כניסות

קהילה יקרה, 
אנחנו הורים מכפר יחזקאל וגדעונה זקוקים לדקה מזמנך אנא קרא/י בעיון-
אנו מבקשים את השתתפותכם בהפגנה ביום רביעי הקרוב (24/6) בשעה 17:30 במגרש החניה של המועצה. 
אנחנו צריכים אתכם שם!!! באמת צריכים את התמיכה שלכם! 

על מה אנו מפגינים? 
ראש המועצה עובד נור קיבל החלטה פזיזה להעביר את ילדי כפר יחזקאל וגדעונה העולים לכיתה א׳ לבית הספר בבית אלפא במקום לעין-חרוד כפי שהיה עד היום. 

למה אנו מתנגדים להחלטה זו? 
1. הילדים שלנו יעלו מוקדם בבוקר בהסעה נפרדת, באוטובוס יהיו בני גיל 6 בלבד.
הם יבצעו סיבוב איסוף בכפר יחזקאל, האוטובוס ימשיך את דרכו לסיבוב איסוף בישוב גדעונה, ומשם בכביש 71 ולכיוון בית אלפא.
יחד עם הפקק הנסיעה יכולה להימשך עד 45 דקות בכביש  669 המכונה ״כביש דמים״. כל בוקר!!!! 

2. ניתוק חברתי ומשפחתי -
עצם העובדה שהחל מ 2020 ילדינו יעברו לבי״ס המרוחק, ינתק אותם מכל שכבות הגיל מעליהם וכן ניתוק מהאחים הגדולים שלהם (70% מהילדים העולים השנה  לכיתה א׳ יש אחים גדולים בביס ׳עמק חרוד)
הניתוק הזה יעביר את חיי החברה של הילדים לצד השני של העמק. 

המשמעות- במקום תהליכי איחוד הקהילה שלנו נוצר פיצול נוסף ומונע מהילדים הקטנים שלנו את התמיכה המשפחתית במסגרת בית הספר. 


3. שיבוש שגרת סדר היום של הילדים-זמני הנסיעה הארוכים לבית הספר וחזרה עלולים לגרום לכך שהילדים ירדמו בהסעה (הם סך הכל בני 6, חלקם אפילו עוד לא יהיו ).משמעות הדבר - אם ירדמו בדרך הלוך יתעוררו לבית הספר ויהיו מטושטשים ומבולבלים.אם יירדמו בדרך חזור שזמנה מתארך בשל פקק התנועה היומי, תיווצר להם עייפות מצטברת, זה יוביל מיד לקשיי הירדמות בלילה, חוסר ריכוז במהלך אחה"צ (שיעורי בית, משחק עם חברים או בני משפחה) וכן קשיי התעוררות בבוקר.המעגל הזה יימשך וימשך ועלול לגרום להמון אתגרים מיותרים לילדים ולהורים.

4. זמן נסיעה מהארוכים ביותר במועצה עבור גילאים ככ קטנים - המשמעות-

ילדים בני 6 יסעו 40 דקות על הכביש
יגיעו חזרה למושב סביב השעה 14:45 אחרי הפיזור בגדעונה.
יאכלו ארוחת צהריים ב 15:00 !
זמן הנסיעה הארוך יגרום לילדים להירדם ו/או לעשות את צרכיהם בכיסא האוטובוס, שלא מוסמך לעצור להפסקה לצרכים אלה.

(בשעות אלה מתחיל להיווצר פקק בכביש 91 ממזרח למערב עד צומת תל יוסף) 

לא יכול להיות שאילוצים כספיים של המועצה יעבירו את ילדינו סיוט יומיומי שכזה. 

5. היעדר ליווי חונך מכיתה ו׳- 
היום כל ילד בכיתה א זוכה לחונך מכיתה ו׳ בתחילת השנה. החונך מלווה את הילד הקטן מהכיתה להסעה, ובודק לשלומו בהפסקות, 
תמיכה זו לא תתקיים כאשר הילדים יעברו ללמוד בבית הספר בית אלפא


6. בית הספר לא מוכן לקליטת ילדינו-

בחודשים האחרונים נעצרה העבודה בבית הספר גלבוע וכרגע המבנה החדש שאמור לאכלס את ילדי ג׳-ד׳ לא מוכן ולא נראה שיהיה מוכן עד ל1.9. בנוסף, בניגוד להבטחות וללוחות הזמנים שניתנו לנו לפני פתיחת שנת הלימודים- לא סיימו את רחבת ההסעות ולא נסלל כביש לאפשר לילדים להגיע ולצאת בצורה בטיחותית בכל יום. לא הותקנה פרגולת צל באיזור הדק ועוד שלל חוסרים. כיום, בית הספר נמצא בחוסרים משמעותיים במקומות צל ומשחק ובית הספר ממשיך לגדול בלי שום מענה מתאים.
הפניית ילדי כפר יחזקאל וגדעונה לבית הספר בשנה הקרובה מגדיל עוד יותר את שכבת א׳ הנכנסת. כמו כן, השטח שמסביב למבנה הקיים ( א׳-ב׳) לא מתאים עדיין למשחק ולשהייה בפנאי, לא נשתל דשא והמועצה גם לא רואה בעצמה אחראית לכך. כיום יש סיכוי גדול שבשנה הקרובה בית הספר יאכלס 7 כיתות במבנה שאמור היה לאכלס רק את ילדי א׳,ב׳. 
המצב מאוד מדאיג. 


7. בבי״ס גלבוע בבית אלפא:
אין מגרש ספורט
אין ספריה
אין יועצת בביס
אין חדר חם
אין חדר מחשבים

8. משמעות ההחלטה- פירוק הקהילה שלנו! כל שכבת גיל תתפצל לשלושה בתי ספר שונים (עין חרוד, בית אלפא והדמוקרטי בבית השיטה). בשנים האחרונות נעשה מאמץ משותף לאחד את הקהילה- פיצול שכזה ימנע מאיתנו את הדרך לאיחוד. 

9. למה התקבלה ההחלטה? 

ספוילר- לא עבור ילדי כפר יחזקאל וגדעונה או התחשבות בצרכיהם.

לפני כשנתיים ראש המועצה נותר ללא מענה עבור העולים לכיתה א׳ בישובים במזרח המועצה. בשל עמוס תלמידים בבית ספר "רימון" במועצה איזורית עמק המעיינות.

ראש המועצה החליט להקים את בית הספר במיקומו הנוכחי. זאת על אף החלטת הועדה שבדקה את נושא הקמת בית ספר יסודי במועצה (עוד בכהונותו של ראש המועצה הקודם) אשר הגיעה למסקנה כי אין כל הצדקה להקים את בית הספר בחלקו המזרחי של המועצה אלא במרכז המועצה.

לאחר אישורו והקמתו של בית הספר נתקל ראש המועצה בקשיים לאכלסו, ומסיבות תקציביות הופסקו התקציבים ממשרד החינוך.

ראש המועצה החליט להעביר את ילדי כפר יחזקאל וגדעונה על מנת להציג למקבלי ההחלטות במשרד החינוך שהוא מאכלס את בית הספר וכמות התלמידים תגדל לפי המפתח אותו קבע עם משרד החינוך.
בקבלת ההחלטה לא נבחנו טובת הילדים, צרכיהם האישיים וההשלכות שייגרמו מהעברתם.